CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL

RECENZIJA ALBUMA COSMOˇ S FACTORY

(drugi dio)

KRATKI OSVRT NA TEKSTOVE

Pjesma Ramble Tamble (Šetnja i padanje), po mom mišljenju opisuje jedan velegrad u Americi, jer, kako stihovi pjesme upućuju na to, u tom istom  velegradu smeća, žohara, policije i glumaca u Bijeloj Kući ne nedostaje. Čak štoviše, ima toga i previše. A kuća, auto i život su pod hipotekom, što znači da se lako ostaje bez to troje.

Pjesma Before You Accuse Me (Prije nego što me optužiš), vrlo je jednostavna i lako shvatljiva, za razliku od nekih drugih pjesama sa ovog albuma. Samo par riječi o njoj; -Ovdje se govori o neiskrenoj ljubavi žene prema muškarcu, o tome kako, kao što bismo mi rekli, glavna akterica ove pjesme primjećuje trn u tuđem oku, a ne vidi balvan u svom oku. Pa onda slijede muškarčevi pozivi; -Vrati mi se, vrati mi se itd…

John Fogerty u pjesmi Travelin’ Band (Putujući band), jako želi pronaći sebi rock band i uživati u putovanjima i svirkama. Također on ovdje iznosi svoje oduševljenje zbog toga što je ipak našao sebi band i živi putničkim i lutalačkim životom.

Ooby Dooby –Ovu pjesmu ne mogu opisati jer pojma nemam, a ni Internet pojma nema, što to znači Ooby Dooby, koji je ključni izraz za razumijevanje pjesme.

Lookin’ out My Back Door (Gledam kroz svoja stražnja vrata), u svakom je slučaju nama običnim smrtnicima nerazumljiva pjesma, u kojoj ima elemenata nadrealizma, možda su neki stihovi, strofe ili čak i cijela pjesma posljedica konzumiranja u ono vrijeme popularnog LSD-a. Kako god, ovu pjesmu nitko ne kuži.

U pjesmi Run Through the Jungle (Trčanje kroz džunglu), mnogi stihovi upućuju na to da se tu govori o vijetnamskom ratu i strahotama koje se događaju u njemu. To se najviše vidi iz stihova;-Vrag je na slobodi, pa Trči kroz džunglu, ili stihovi; -Dvije stotine milijuna pušaka je napunjeno, Sotona viče – naciljaj. No sam John Fogerty mnogo godina kasnije, u svom osvrtu na tu pjesmu govori da je u stvari stvarajući tu pjesmu tada mislio ne na vijetnamski rat nego na činjenicu da na svakog stanovnika Amerike, ukljućujući tu i žene i djecu, i starce i sve ostale, postoji jedan komad vatrenog oružja. A to je bilo tako još u ono vrijeme kad je pjesma snimana, 1970., što je Fogertya šokiralo, a o tome ustvari govori stih iz ove pjesme; – Dvije stotine milijuna pušaka je napunjeno.

Pjesma Up Around the Bend  (Gore iza krivine) govori o ostavljanju ovog svijeta, koji je u pjesmi opisan kao brod koji tone, i kretanju na put u traženju novih izazova, koji nude jedan puno bogatiji i ljepši život, takav svijet bio bi mistični novi svijet, pun glazbe, mira i ljubavi, dok bi se tamo moglo stići na krilima vjetra. Eto, mistična pjesma.

My Baby Left Me (Moja draga me je napustila) pjesma je u kojoj se opetovano i dosadno ponavlja stih koji govori o tome kako je pisca ovog teksta njegova draga napustila.

Kao što je John Fogerty objasnio u jednom intervjuu, pjesma  Who’ll Stop the Rain  (Tko će zaustaviti kišu) ovaj put doista je posvećena vijetnamskom ratu, a stih –Tko će zaustaviti kišu, -ustvari u prenesenom smislu postavlja pitanje, -Tko će zaustaviti kišu bombi. Da to sam Fogerty nije razjasnio u već spomenutom intervjuu, pjesma bi na neki način bila besmislena i složena od većini ljudi nerazumljivih stihova.

Pjesma I Heard It Through the Grapevine -(Čuo sam to kroz ogovaranje), govori o neuzvraćenoj ljubavi, o ljubavi glavnog lika prema ženi koja ga napušta zbog nekog dilbera, svog bivšeg,. Dakle, izdaja, tuga, slomljeno srce, napuštenost, sve to on osjeća u svom srcu. A poanta pjesme je možda ta da je glavni akter priče sve to saznao kroz ogovaranje, koje je nedvojbeno najstariji  zanat na svijetu.

Long as I Can See the Light, (Sve dok mogu vidjeti svjetlo) -Vrlo jednostavan i efektan, lijep tekst o odlasku od kuće zbog žeđi za putovanjem, no i o obećanju da će se John Fogerty vratiti svom domu i svojoj dragoj, te da neće zalutati usput, sve dok vidi svjetlost. Možda je ovo metafora za put kroz život i za mogućnost ostvarenja želja i sreće, sve dok ima iole svjetlosti, odnosno  imalo nade.

Živanović Aleksandar

Komentiraj

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *